Handelsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer både i butik og webshop og
digitale ydelser på minitopolis.dk. Siden ejes og drives af:
Generelle oplysninger
Minitopolis
Gåseagervej 14
8250 Egå
Fysiske butik i Egå
Dette er generel information om vores fysiske butik i Egå.
Betalingsformer
I butikken tager vi imod Dankort, VISA, MasterCard eller MobilePay. Vi tager også imod
kontanter, men vi ønsker helst at tage imod betaling digitalt.
Gratis parkering
Der er gratis parkering på Gåseagervej. Du må kun kortvarigt af- og pålæsse fra din bil i
baggården, ellers er det forbudt at parkere i baggården.
Café
Du må ikke medbringe egne drikkevarer eller mad i butikken, dog med undtagelse af mad og
drikke
til din baby. Mad må kun indtages i butikkens caféområde, men du må medbringe drikkevarer i
legerummene.
Legerummene
Det er gratis at benytte legerummene. Både voksne og børn bedes om at tage deres sko af, når
de
opholder sig i legerummene. Der er garderobe til både sko og overtøj. Hvis sko eller overtøj
skulle blive væk, tager Minitopolis ikke ansvaret for dette.
Legerummene er for alle aldre og derfor skal vi tage hensyn til hinanden. Personalet hos
Minitopolis kan til enhver tid stoppe en leg, hvis vi mener, den er for voldsom eller til
gene
overfor andre. Vi ønsker samtidig, at I tager hensyn til samtlige af legerummenes interiør.
Hvis
vi i Minitopolis mener, der bliver forvoldt skade på noget, bliver vedkommende bedt om at
erstatte denne ting.
Tilgængelighed
Minitopolis er placeret i kælderlokaler som tilgås via trapper. Der er ingen rampe, dog
gelændere til dårligt gående. Hvis man ønsker at medbringe kørestol, barnevogn eller andet,
så
kontakt personalet, som kan hjælpe.
Vilkår for køb af varer hos Minitopolis
Betaling
For at sikre en sikker håndtering af betalinger, samarbejder vi med Zettle. Køb i butikken
kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: Kontant, MobilePay, Visa/Dankort, MasterCard,
JCB, Maestro, Google Pay & Apple Pay.
Fortrydelsesret og reklamation
Du har 14 dages fortrydelsesret på leje af en periode fra den dag du foretager købet.
Fortrydelsesretten skal dog senest foretages 14 dage inden perioden starter. Hvis din
periode
starter indenfor 14 dage fra booking af perioden, accepterer du derfor, at
fortrydelsesretten
bortfalder. Ved benyttelse af fortrydelsesretten skal du kontakte os pr. mail:
kontakt@minitopolis.dk.
Der er ingen fortrydelsesret på køb af kommissionsvarer. De købes som beset og der kan ikke
reklameres over disse.
Vilkår for salg af varer hos Minitopolis
Når du laver en booking hos Minitopolis, accepterer du samtidig alle vores betingelser og
politikker.
Betaling
For at sikre en sikker håndtering af betalinger, samarbejder vi med Stripe. Ved booking af
en periode på minitopolis.dk kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: Visa/Dankort,
MasterCard, JCB, Maestro, Google Pay & Apple Pay.
Pris og kommission
Periode leje er efter gældende prisliste på hjemmesiden inklusiv moms, hvor den gældende
provision også fremgår. Periode leje betales ved booking, mens provision automatisk
fratrækkes opgørelsen inden fortjenesten udbetales til dig. Forudsat at du sælger dine
private ting og ikke driver det som en forretning, betaler du ikke moms og skat af dit salg.
Fortrydelsesret og reklamation
Du har 14 dages fortrydelsesret på leje af en periode fra den dag du foretager købet.
Fortrydelsesretten skal dog senest foretages 14 dage inden perioden starter. Hvis din
periode starter indenfor 14 dage fra booking af perioden, accepterer du derfor, at
fortrydelsesretten bortfalder. Ved benyttelse af fortrydelsesretten skal du kontakte os
skriftlig pr. mail: kontakt@minitopolis.dk.
Erhverv
Hvis du driver erhverv via Minitopolis, er selskabet selv ansvarlig for at indberette
korrekte oplysninger til SKAT.
Booking koncepter
Minitopolis tilbyder 3 koncepter: Nemt, Nemmere og Nemmest.
For alle koncepter gælder en begrænsning af varer. Denne dikteres af det produktvalg man laver
ved booking.
Nemt
Ved Nemt konceptet står kunden selv for at prissætte og klargøre sine ting (sætte labels på
samt sætte på bøjle mm.). Minitoplis står for at sætte varer ud i butikken og løbende fylde
op samt sikre nedtagning, hvorefter kunden skal hente de varer som ikke er solgt, medmindre
man har valgt donation.
Nemmere
Ved Nemmere konceptet skal kunden aflevere sine varer, hvorefter Minitopolis står for
prissætning, opsætning, opfyldning og nedtagning. Kunden har dog mulighed for at redigere
priser hertil har kunden ansvaret for at hente de varer som ikke er solgt, medmindre man har
valgt donation. Bemærk, at der er krav til varernes kvalitet samt måden hvorpå disse
afleveres, se uddybning under afsnittet “Periode”.
Nemmest
Ved Nemmest konceptet afhenter Minitopolis varer hos kunden mod betaling, og står endvidere
også for prissætning, opsætning, opfyldning og nedtagning. Kunden har dog mulighed for at
redigere priser hertil har kunden ansvaret for at hente de varer som ikke er solgt,
medmindre man har valgt donation. Bemærk, at der er krav til varernes kvalitet samt måden
hvorpå disse afleveres, se uddybning under afsnittet “Periode”.
Krav til varer
Følgende varer er ikke tilladt at sælge uagtet koncept: Kopivarer, beskidte, uhygiejniske,
ildelugtende og varer med huller/defekter/mangler. Det er Minitopolis der vurderer dette. Vi
forbeholder os ligeledes ret til at fjerne varer, hvis vi af anden årsag finder dem i for ringe
stand til salg i butikken.
I forhold til Nemt, så forholder vi os til følgende kvalitetstjek:
- Varer kommer KUN ud i butikken, som er i god stand (så INGEN huller, pletter, i stykker,
forvasket eller mangler dele).
- Alle mærker kommer ud i butikken, hvis standen er godkendt.
Med hensyn til Nemmere/Nemmest stilles der også nogle kvalitetskrav. Vi forholder os til et
såkaldt standard- og kvalitetstjek.
- Der sorteres efter og prissættes primært medium og high-end tøj.
- Der prissættes en lille andel low-end tøjvarer, hvis standen er god (med print og/eller
figurer samt udklædning).
- Der kan indleveres maks 100 ting per periode (heraf maks 80 stk. tøj).
Så husk at sortere godt hjemmefra uanset hvilket koncept du har!
Booking perioden
Indlevering/Afhentning
Ved Nemt skal man have oprettet, indleveret og klargjort sine varer en uge inden ens periode
starter. Perioden er altid 8 uger, dog vil prisen variere alt efter hvor mange varer man ønsker
at sælge i perioden. Man kan ikke sælge flere varer end det maksimum som er angivet, dog er det
muligt løbende at registrere nye varer og fylde op, hvis man har ledig kapacitet.
Ved Nemmere skal man indlevere sine varer 3 uger før ens periode starter. Ved manglende
indlevering vil man blive opkrævet et gebyr, og ens periode vil blive sat på pause. Såfremt man
har sæsonvarer, kan disse indleveres tidligere, hvis dette er afstemt med Minitopolis. Hvis man
ikke indleverer i den aftalte uge, pålægges man et gebyr og ens periode sættes på pause. Man har
herefter 14 dage til at kontakte Minitopolis og aftale dato for ny indlevering. Såfremt dette
ikke sker, vil perioden blive annulleret og eventuel betaling af perioden vil være tabt.
Ved Nemmest afhenter Minitopolis dine varer senest 3 uger før ens periode starter. Minitopolis
kontakter kunden per mail i forhold til at aftale tidspunkt for afhentning. Såfremt man har
sæsonvarer, kan disse indleveres tidligere af kunden selv, hvis dette er afstemt med
Minitopolis. I tilfælde af, er det kundens eget ansvar at indlevere varer i den aftalte uge.
Hvis man ikke indleverer i den aftalte uge, pålægges man et gebyr og ens periode sættes på
pause. Man har herefter 14 dage til at kontakte Minitopolis og aftale dato for ny indlevering.
Såfremt dette ikke sker, vil perioden blive annulleret og eventuel betaling af perioden vil være
tabt.
Produkt oprettelse og redigering
For Nemt koncepterne, så har vi gjort produktoprettelse mulig i Mit Minitopolis, hvor man kan
følgende:
- Oprette og redigere sine produkter
- Duplikere sine produkter for at gøre det lettere og hurtigere at oprette produkter som
ligner hinanden
- Anvende vores “pris hjælperen” baseret på solgte varer i butikken.
Da brugere ikke har mulighed for at oprette nye kategorier, størrelser, farver eller mærker, så
vil den altid foreslå en valgmulighed i søgefeltet der hedder “Andet”/”Ukendt”, hvor man så i
den korte beskrivelse kan angive den valgmulighed, hvor vi så kan oprette det og tilrette
produktet info.
For Nemmere & Nemmest så kan produktoprettelsen også tilgås med det formål at kunne redigere
priser og minimumspriser på evt. de lidt dyrere varer.
Sortering
Ved alle koncepter vil varerne blive gennemgået ift. vores krav, hvilket er beskrevet længere
oppe. Hvis nogle varer ikke godkendes, så vil kunden blive gjort opmærksom på dette, og vil
skulle hente disse varer, da det ikke vil blive opbevaret. Afhentes varer ikke til aftalt tid,
vil disse blive doneret.
Prissætning
Ved Nemt skal man selv registrere og prissætte varer. Dette gøres i ”Mit Minitopolis”, som kan
tilgås på Minitopolis.dk fra både PC, tablet eller mobil. Varer registreres med udførlig
varebeskrivelse, indeholdende kategori, mærke, størrelse og pris. Varebeskrivelsen er vigtig for
at kunne undgå bedrageri med ombytning af prismærker. Varebeskrivelsen er også en hjælp for dig,
så du præcis ved, hvad du har solgt på “Mit Minitopolis”. Print af prismærker sker ved
henvendelse til personalet. Prismærket er unikt for den enkelte vare, og du sørger selv for ved
booking af Nemt konceptet, at alle dine varer er rigtig mærket.
Ved Nemmere og Nemmest har man mulighed for at redigere priser i ”Mit Minitopolis”, dog vil
priser blive låst i ugen op til at varerne sættes ud i butikken.
Opsætning
Ved Nemt konceptet skal du, ugen inden din periode starter, komme ned i butikken og opsætte dine
varer. Du får udleveret prismærker ved disken, mens du kan finde farvekodebrik, bøjler (du skal
benytte Minitopolis bøjler) og alarmer (du må kun benytte alarmer til ting med en værdi fra 100
kr).
Tøj sættes på bøjle med prismærker og sættes på et tøjstativ. Andre ting prissættes og sættes i
kasser. Tøjstativ og kasser findes i arbejdsområdet.
Følgende forholdsregler anbefales:
- Alarmen monteres i tøjet i en syning, knaphul eller en lomme. Sæt den ikke i prismærket,
et
vaskemærke eller en strop, da alarmen heraf nemt kan falde af.
- Fastgør kabler eller løsdele, der hører til varen, med tape eller strips.
- Ved Nemmere og Nemmest står Minitopolis for opsætning af varer.
Opfyldning
Ved Nemt har du mulighed for løbende at komme ned og aflevere nye ting samt tilføje nye varer på
“Mit Minitopolis” under hele din periode, såfremt man har ledig kapacitet. Processen for
prissætning og opsætning er uændret.
Det er ikke muligt at komme med varer løbende ved Nemmere og Nemmest. Ønsker man at tilføje
varer, bedes man kontakte Minitopolis.
Bemærk, at det ikke er sikkert at alle ens varer vil være i butikken, da der kan mangle plads i
forhold til udvalgte størrelser. Dog vil der løbende blive fyldt op i takt med at der bliver
plads i butikken.
Forlængelse af periode
Det er muligt at forlænge sin periode, hvilket gøres ved at kontakte Minitopolis. Betaling for
forlængelse modregnes i kundens fortjeneste.
Nedtagning
Ved afslutningen af perioden, nedpakkes alle de varer som ikke er blevet solgt af
Minitopolis,
hvilket er gældende for alle koncepter.
Det kan forekomme, at nogle ting ikke er til at finde. Vi henviser til at man selv tager et
kig
i butikken og gennemser vores stativ med “lost and found”. Såfremt tingene dukker op på et
senere tidspunkt, så vil vi kontakte dig, og finde en løsning på, hvordan du får den/dem
igen.
Minitopolis kan ikke gøres ansvarlig for bortkomne ting.
Afhentning
Ved alle koncepter skal man hente sine ikke solgte varer ugen efter ens periode er afsluttet,
medmindre man har valgt at donere sine ting. Man angiver i Mit Minitopolis hvorvidt man ønsker
at donere, ellers vil dette blive anset, at kunden ønsker at afhente. Hvis man ikke afhenter
tilbageværende varer til tiden, så tilskrives man et gebyr og får en varsling om, at man har en
ekstra uge. Afhenter man ikke sine ting inden for varslingen, vil de blive doneret.
Reklame
Visitkort, brochurer og anden reklame/markedsføring vil blive fjernet, hvis der ikke er en
aftale med Minitopolis omkring dette.
Varesikring
Hos Minitopolis gør vi alt for at sikre dine varer bedst muligt. Vi har alarmsikring, opmærksomt
personale og forskellige alarmtyper til rådighed, så vi kan sikre dine varer bedst muligt.
Tyveri / Hærværk
Minitopolis anmelder butikstyveri samt ombytning af prismærker til politiet. Ombytning af
prismærker kategoriseres som bedrageri. Minitopolis kan ikke stilles til ansvar for stjålne,
tabte eller ødelagte varer. Derfor er Minitopolis ikke erstatningspligtig ved tilfælde af
tyveri, hærværk, indbrud, uheld, storm-, brand- eller vandskade.
Vi kan ikke få lov til at forsikre privatpersoners ejendele. I disse tilfælde er du som kunde
normalt dækket af din indboforsikring – kontakt dit forsikringsselskab for mere information. Vær
dog opmærksom på, at de fleste har en selvrisiko.
Returnering af købte vare
I tilfælde af at en vare returneres af køber grundet skjult fejl/mangel modregnes beløb i
kundens salg.
Salg & udbetaling
Efter endt booking udbetaler Minitopolis din fortjeneste fratrukket kommission. Udbetalingen
sker helt automatisk, og vil være tilgængelig på din konto den første hverdag i måneden efter
din periode er slut. Der kan gå op til 1-2 bankdage før pengene er på din konto.
Bemærk, at booking først er slut, når man har afhentet de varer som ikke er blevet solgt eller
de er blevet doneret.
Kontooplysninger
I Mit Minitopolis under “Indstillinger” menuen angive sine kontooplysninger, så vi kan udbetale
gevinsten.
Det er altafgørende, at dit reg nr. og kontonr. er indtastet korrekt. Hvis man 3 måneder efter
endt periode ikke har indtastet sine kontooplysninger, bortfalder kravet i forhold til at få
udbetalt sin fortjeneste.
Helligdage
Da Minitopolis er en detailbutik, er vi omfattet af lukkeloven. Vi er derfor nødsaget til at
holde lukket på helligdage. Hvis din periode går ind over en helligdag, kommer perioden ikke til
at blive forlænget med en til flere ekstra dage.
Force Majeure
Hvis Minitopolis ikke kan levere eller holde åbent som følge af force majeure, dvs. hvis vi
eller vores samarbejdspartnere udsættes for f.eks. krig, krigslignende begivenheder, revolution,
oprør, regeringsindgreb, strejke, lockout, blokade, naturkatastrofe, brand,
transportforstyrrelser, leveringsforbud eller lignende, er Minitopolis fritaget for opfyldelse
af sine forpligtelser over for kunderne i op til ti måneder, og efter denne periode har begge
parter ret til at ophæve aftalen uden at skulle betale erstatning.
Vilkår for Events hos Minitopolis
Billetsalget
Alt salg til alle vores events foregår online på vores hjemmeside.
Når du køber billetter hos Minitopolis kan du benytte af følgende betalingsformer:
- MobilePay
- Dankort / VISA-Dankort
- VISA, VISA Electron
- Mastercard, Meastro
- AMEX
Efter købet vil du modtage en ordrebekræftelse med et ordrenummer, som skal oplyses med navn for
at give adgang til arrangementet.
Billetter
En billet giver adgang for én person til det arrangement, som billetten er købt til. Datoen og
tidspunktet for arrangementet fremgår af billetten og salgsprocessen.
Billetter må ikke videresælges til en højere pris end billettens oprindelige pris, jf. lov om
videresalg af billetter til kultur- og idrætsarrangementer § 1. Billetter må desuden ikke uden
vores tilladelse udbydes i konkurrencer, sælges eller på anden måde overdrages i forbindelse med
kommerciel virksomhed.
Billetter må ikke kopieres eller på anden vis anvendes flere gange. Minitopolis påtager sig ikke
ansvaret for gyldigheden af billetter, der ikke er købt gennem vores billetsystem.
Køb og levering
Du betaler for dine køb umiddelbart ved bestillingen. Dit køb er bindende, når vi har modtaget
og registreret betalingen.
Hvis du ikke har modtaget en kvitteringsmail indenfor 24 timer efter du har foretaget købet,
skal du kontakte os. Inden du kontakter os, beder vi dig undersøge, om kvitteringsmailen eller
dine billetter er i din spam indbakke.
Når du modtager dine billetter, opfordrer vi dig til at kontrollere, at billetterne indeholder
de korrekte oplysninger. Hvis oplysningerne ikke stemmer overens med det købte, skal du kontakte
os.
Købelovens regler vedrørende mangler finder anvendelse på de køb, du foretager hos os.
Annullering af billetter
Vi forbeholder os retten til at annullere udstedte billet, hvis billetten er udstedt som følge
af en fejl eller billetten senere er blevet ugyldig f.eks. som følge af aflysning af arrangement
eller erstatning af bortkommet billet.
Hvis du har købt din billet online, vil pengene automatisk blive refunderet til det
betalingskort, som du har benyttet ved købet.
Fortrydelse og refundering
Når du køber billet til et af vores events hos www.minitopolis.dk har du normalt 14 dages
fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå ønsker refundering.
Hvis eventet foregår indenfor de 14 dages fortrydelsesret, så bortfalder fortrydelsesretten når
eventet er blevet afholdt.
Vi bestræber os på at refundere din betaling inden for en uge.
Ændringer af arrangementer
Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer af vores arrangementer, uden at ændringerne
udgør misligholdelse af vores forpligtelser, mangler ved arrangementet eller aflysning af
arrangementet. Vi er ikke forpligtet til at orientere dig om ændringer af et arrangement inden
arrangementets start, og ændringer kan foretages helt indtil starten eller i visse tilfælde
under arrangementet.
I de tilfælde, hvor vi bliver nødt til at ændre datoen eller tidspunktet for et arrangement,
sender vi dig en mail omkring det til dig.
Aflysning af arrangementer
I tilfælde af, at vi eller en ekstern arrangør ikke kan gennemføre et arrangement, vil
arrangementet blive aflyst. Aflysninger kan efter omstændighederne ske helt op til
arrangementsstart. Aflysninger kan f.eks. forekomme pga. sygdom eller tekniske
problemstillinger.
Ved aflysning af et arrangement, som vi har arrangeret, refunderer vi billetprisen til dig.
Kommunikation og information
Vi vil gøre vores bedste for at kontakte dig og informere dig om eventuelle ændringer og
aflysninger. Der kan dog være situationer, hvor vi ikke kan få kontakt til alle gæsterne til et
arrangement. Da du selv er ansvarlig for at holde dig informeret om tidspunktet for et
arrangement eller om arrangementet er blevet aflyst, anbefaler vi, at du besøger arrangementets
side på vores hjemmeside løbende og på dagen for arrangementet.
Ansvarsbegrænsninger
Vi påtager os ikke ansvaret for det indirekte tab, som du måtte have i forbindelse med, at vi
ændrer datoen eller tidspunktet for et arrangement eller i forbindelse med, at et arrangement
aflyses. Vi er derfor ikke ansvarlige for f.eks. de udgifter til rejse eller ophold, som du
måtte have afholdt i forbindelse med arrangementet.
Vi tager forbehold for, at der kan være fejl i oplysninger vedrørende vores arrangementer i
vores trykte programmer og på vores hjemmeside, ligesom arrangementer kan være udsolgt, uden at
dette fremgår af vores hjemmeside.