Praktisk info

Handlende og besøgende i butikken

Inddeling af butikken
Vi har ikke separerede stande i butikken. Alt er delt op efter kategori og størrelse. Det vil være lidt som at træde ind i en rigtig butik. I Minitopolis vil vi gerne skabe en vis ro og et overblik, når der skal handles. For eksempel vil alt tøj i str 56 hænge det samme sted. Butikken er delt op i en afdeling med sko, legetøj, tøj og større møbler samt udstyr. Alt inden for børnekategorien, alle mærker og alle størrelse fra 50-140.
Parkering
Der er gratis parkering på Gåseagervej og i baggården.
Legerum
Vi har et 70 kvm stort legerum, der er til fri afbenyttelse. Vi har garderoberum og knager til voksne og børn. For at holde rummene rene og pæne til jeres børn, beder vi alle om at tage skoene af.
Café
Vi har en lille café, hvor du kan købe lidt forskelligt drikkelse og mad til store og små. Der er højstole til fri afbenyttelse.
Egen mad og drikkevarer
Du må IKKE medbringe egen mad eller drikkevarer. Selvfølgelig må du amme, give modermælkserstatning og have mos/mad med til din baby (vi har microovn til evt. opvarmning).
Barnevogne
Butikken ligger i en baggård, hvormed der er mulighed for at stille barnevognen i rolige omgivelser. Der er mulighed for at have autostol i vores kundevogne. Du må også godt tage barnevognen med ned i butikken. Vi er altid klar på at give en hånd med at bære barnevognen op og ned af butikken.
Toiletforhold
Der er et stort toilet til fri afbenyttelse.
Puslefaceliteter
Der er to pusleborde i gangen ud fra toilettet. Hvis man har glemt bleer eller andre pusleting, kan der købes et mindre sortiment ved kassen.

Lejere af en periode

Indlevering af dine varer
Ved Nemmere konceptet skal du indlevere dine varer i Minitopolis. Du kommer ned i butikken med varerne tre uger før din periode starter. Du kan både se din indleveringsuge samt periodestart inde på “Mit Minitopolis”. HUSK tydeligt at markere alle dine poser/kasser med dit givne butiksnummer hjemmefra (se evt “Mit Minitopolis”, hvis du er i tvivl om dette).
Prissætning af varer
Ved Nemt konceptet prissætter du dine egne varer via "Mit Minitopolis". Ved Nemmere og Nemmest konceptet prissætter vi dine varer. Du har mulighed for at redigere og godkende priserne på “Mit Minitopolis”. En uge før jeres periode starter, låses denne funktion. Vi skal bruge den sidste tid til at gøre dine varer klar til at komme ud i butikken.
Returvarer
Ved nemmere og nemmest konceptet når vi har prissat dine varer, vil vi måske have varer, vi har frasorteret, som vi ikke mener, kan sælges i butikken. Disse returvarer får du en mail herom. Du kan vælge, om du i løbet af to uger vil afhente dem eller om du vil donere dem til Røde Kors.
Hente labels
Ved Nemt konceptet kan du på forhånd komme ned og hente dine labels efter du er færdig med at oprette og prissætte dine varer. Hvis du ikke har mulighed for at hente dine labels i vores åbningstid, så kontakt os på kontakt@minitopolis.dk. Så kan vi lægge dine labels ud i vores "kitboks" ude foran Minitopolis.
Alarmer
Vi har alarmsystem i butikken. Du kan gratis sætte alarmer på de varer, du har sat til en pris på 99 kr. og derover.
Arbejdsstation
Dette område er til dig, der har booket Nemt konceptet. Vi har indrettet et bestemt område, hvor du kan klargøre dine børnesager.
Varer ud i butikken
Det er os i Minitopolis, der hænger ud og placerer dine varer rundt i butikken, så vi igen sikrer en overskuelig butik. Vi laver et kvalitetstjek af samtlige varer, inden de kommer ud i butikken. Vi holder løbende øje med dine varer i butikken og sørger for alt ser pænt ud. Ved nemt konceptet scanner vi alle varer igennem, inden de kommer ud i butikken. Inde på "Mit Minitopolis" kan du se, når perioden begynder, se om din enkelte vare er markeret med "i butikken", "ikke registreret" eller "returvare". Ikke registreret betyder, at varen ikke er i butikken. Denne må du selvfølgelig gerne komme ned med. "Returvare" betyder, at vi ikke mener, denne vare kan sælges i butikken. Denne må du gerne komme og hente igen - eller skrive til os, hvis den skal doneres til Røde Kors.
Vi tager alle mærker ind i butikken, dog skal det være af i god stand. Derfor kigger vi alt tøj igennem for huller, pletter, lugte eller er forvasket. Udstyr skal testes af hjemmefra, om det virker. Hvis vi ikke kan få det til at virke med det samme, kommer det ikke ud i butikken. Og legetøjet bliver set efter, om alt er der og om det virker samt ikke er for slidt til at blive sat til salg.
Hvordan holder vi styr på jeres tøj?
Du får et butiksnummer, som både kommer til at være på hver bøjle samt på hver prisskilt. Vi vil ligeledes have et overblik i vores system med alle dine varer. Vi ved, hvad der er solgt og hvad der er ude i butikken. Så efter endt periode kan vi hurtigt indsamle dine resterende varer.
Forespørgsel om forlængelse
Du har mulighed for at forlænge din periode med 10 uger. Kontakt os via mail på: kontakt@minitopolis.dk for nærmere oplysninger og aftale.
Inden jeres periode slutter
Du skal beslutte dig for, om du vil hente dine resterende varer efter efter periode eller om du vil donere dem til Røde Kors. Dette kan du vælge inde på “Mit Minitopolis”.
Efter endt periode
Når din periode er slut, finder vi dine resterende varer og pakker dem ned igen, efter din periode er slut. Du kan hente dine varer inden for åbningstid i ugen efter din periode er afsluttet. F.eks hvis din periode slutter onsdag i uge 6, så kan du afhente dine varer i uge 7 inden for åbningstid. Hvis du ikke afhenter dine varer i den efterfølgende uge, pålægges der et gebyr på 99 kr. Hvis der går endnu en uge, doneres dine varer til Røde Kors. Hvis du på forkant har valgt at donere dine varer til Røde Kors, skal du ikke foretage dig yderligere.
Glemte sager
Det kan jo ske, at nogle af dine varer på den ene eller anden måde er blevet væk/forlagt. Vi skal selvfølgelig nok blive ved med at lede, og hvis vi finder dem på et senere tidspunkt, kontakter vi dig selvfølgelig - og så finder vi en løsning på, hvordan du får dem igen. Hvis en til flere af dine varer bliver solgt efter endt periode, kommer pengene ind på din konto og få udbetalt beløbet på din konto. Men hvis varerne ikke bliver fundet, er der desværre ikke mere vi kan gøre eller stilles til regnskab for.

I Mit Minitopolis

Mit Minitopolis
Det er din egen side, hvor du har et overblik over alt, hvad du skal vide før, under og efter din periode.
Ved booking af Nemt konceptet skriver du alle dine varer ind på “Mit Minitopolis”. Du kan maks komme ned med det antal varer, du har booket. Du behøver ikke komme ned med alle dine varer fra start. Du kan fx udfylde 20 stk fra start og løbende komme ned med de resterende op til det maks antal, du har booket.
Ved booking af konceptet Nemmere og Nemmest kan du ændre på de priser, vi har sat dine varer til. Dette kam du gøre i 3 dage efter du har fået en mail fra os om, at vi er færdige med at oprette dine varer. Hvis du ikke redigere/godkender i de efterfølgende tre dage, antager vi, at du er ok med prissætningen og vi printer labels og får dine varer ud i butikken. Herefter vil funktionen “redigering” låse og du vil ikke kunne redigere i eksisterende eller nye varer i din periode.
Du kan fra din periode starter og til den slutter følge med i hvor mange varer du har solgt for per dag, varer i alt, hvad du har solgt for i dag og solgt for i alt. Samt hvor mange dage, der er tilbage af din periode. Du kan også her notere dine bankoplysninger, ændre på egne givne oplysninger, såsom mail/adresse mm.
Udbetaling
Vi udbetaler din samlede fortjeneste den første hverdag i den næstkommende måned efter din periode er slut. Hvis dagen falder på en weekend eller helligdag, overføres beløbet fra vores konto den næstkommende hverdag. Der kan gå op til to hverdage før pengene er på din konto. Du får udbetalt din fortjeneste på éen gang. Det sker automatisk, så HUSK at indtaste registrerings- og kontonummer inde på “Mit Minitopolis”.

Ikke-ryger tøj

Tøjet sorteres og bestræbes efter, at kun ikke-ryger tøj sælges i butikken.

Neutralt vasket tøj

Tøjet sorteres og bestræbes efter, at tøj kun sælges i butikken, som er vasket i neutralt vaskemiddel.